En liten vardagsrumsdans

 Ett skepp kom lastat med... dans!

Jag lägger ännu en skral danshelg bakom mig på listan och börjar känna mig rejält utväntad.
Jag visste att maj månad skulle bli så här, jag dansade i onsdags, men det känns som en hel evighet sedan.

Annat var det tydligen ombord på Rosella i lördags. Då spelade rockabillybetonade Playtones för en publik så stor att båten var fullbokad. Det händer i princip aldrig att Rosella är fullbokad, så det där med lite större dansband ombord kan vara ett framgångskoncept. Jag vet dansare av många slag som gillar att dansa till sjöss, själv har jag faktiskt inte provat det än, trots att jag bor på en ö. Det får bli en framtida utmaning för dansbloggen ;-).

Det jag fick var däremot en massa annat fint, av slag jag inte kan berätta om just nu. Men på lördagkvällen hemma hos en kompis fick jag dansa både salsa och bachata, två danser jag precis börjat nosa på. Bachatan ligger nära foxen, så jag kommer ganska långt på att vara en god följare där. Salsan var jag definitivt bättre än nybörjaren på, men ja, det är en hel värld att utforska så klart. Och klart jag vill lära mig. Jag är nyfiken på all dans just nu :-).

Men så mycket mer än funderingar blir det inte under maj. Så mycket längtan i denna kropp. Hur kan det vara möjligt att längta så mycket och vilja så mycket på en och samma gång?


Kommentarer

Populära inlägg