Bråda dagar men inte som dansare


Dansbloggens författare, alltså jag har inte mycket dans på schemat just nu. Maj kommer att vara månaden jag försökte balansera en massa saker så jag knappt hann stå på min balansplatta emellan. Jag flyttar just nu inom Mariehamn och eftersom den nya lägenheten är möblerad säljer jag en hel del möbler. En konstig, men fin känsla, som att jag lättar i kroppen, ja, nästan som när man svävar som bäst i dansen.

Samtidigt ser jag uppdateringarna från mina dansvänner som just håller på att dansa sig våryra på utomhusscenerna.

Jag har ändå lyckats ha tre minnesvärda dansupplevelser den senaste veckan. Så där i smyg... ;-). Förra lördagen var jag och N som var på besök och dansade när två storband spelade på stadshuset i Mariehamn. Jag har aldrig dansat till storband och visste väl inte riktigt vilken sorts dans det skulle innebära, men det var fantastiskt. Alla dessa läckra blåsinstrument, och så de skickliga sångerskorna... Wow!

Vi körde en hel del fox,några bugg, och jag blev uppbjuden till lindyhop under två av kvällens mest udda nummer. Vi körde två spralliga danser till Veronica Di Maggios "Jag kommer" och Oscar Lindroos "Från och med du". Riktigt kul när man får leka till modern dans och samma överraskningseffekt som när vi på parträningen på buggen på mälarsalen fick bugga till både Benga Boys och Nirvana.

Nästa dansupplevelse var i torsdags när jag mötte lindygänget igen. Seg i kroppen var jag, men många pluspoäng delas ut till deras lust att lära ut, så jag faktiskt märker att jag också lär mig.

Den finaste dansen var ändå hemma i mitt eget kök, där dansades det många foxar, fredag till måndag, den ena bättre än den andra.

Nu längtar jag mycket till nästa dans!

Vilken var din bästa dans i veckan?

Kommentarer

Populära inlägg