Träning ger resultat

I söndags var det dags för den tredje intensivomgången i bachata steg 2 efter en skön spahelg i Nynäshamn. Jag var nervös, för jag kände att nu gäller det, vi har bara två lektioner kvar och jag vill gärna att det vi lär oss nu ska sitta då. Osäkrast kändes det inför body rollen, jag har övat och övat, två olika varianter, den enkla har känts bättre och bättre, den "dubbla" där man gör en tvärtom-rullning tillbaka känns mer osäker.

Och så fanns ju risken att jag uppfattat något fel, det är alltid risken när man övar själv. För tre veckor sen fick jag en bekymrad min som respons när jag försökte imitera lärarens bodyroll. Men när det var dags för turerna med denna "vågade" rörelse denna gång fick jag en nick och ett "bra". Det såg bra ut!

Tänk att jag tänkte där i början att det här kommer att ta en evighet att lära sig, och nu är jag på god väg in i ett mer flexibelt rörelsemönster.

Jag är så inspirerad att jag blir sugen på att anmäla mig till en kurs i reaggaeton, för att lära mig att skaka loss, rulla och gunga ordentligt ;-).


Kommentarer

Populära inlägg