Att säga: nu gäller det!


Jag pratar i mitt sommarprat om att våga säga: Det är nog nu åt allt som är dåligt i ens liv.
Just nu slår det mig att jag när jag sa det är nog nu också öppnade för att säga: Nu gäller det! Livet, kom igen liksom, det pågår här och nu. Göm er inte. Följ med! Håll mig i handen så bär det av på en hisnande resa där vi växer tillsammans.

Sett i backspegeln var det just vad så många vackra människor valde att göra. Det gör mig så lycklig att tänka på.

Det var lite som att säga: "Får jag lov", på nytt till hela sin bekantskaps- och vänkrets. Det visade sig att några inte kunde dansa, att många inte ens ville. Varje gång jag sträckte ut handen var det lika läskigt, ska hon eller han som jag bryr mig så mycket om våga följa med mig på min nya resa? Risken var ju att få nobben och det fick jag också, många gånger. Men en dansare vet att fortsätta att bjuda upp, tills de där perfekta danspartnerserna (haha så skriver man inte, men jag är lite uppe i varv nu) bara står där. Redo att föras och följas i en gemensam rörelse till den vackraste vackraste dansen av alla: LIVETS.

Lyssna på reprisen av mitt sommarprat i dag kl. 17.30 åländsk tid alltså 16.30 svensk tid samt på söndag 9.30 åländsk tid alltså 8.30 svensk tid på www.radiotv.ax

Kommentarer

Populära inlägg