2 viktiga band







Ibland när jag ska göra något som kräver extra mycket mod av mig tänker jag på de starka människor som har brutit mark före mig. Därför hämtar jag denna pirriga morgon stöd i två armband. Läderarmbandet i klassiskt konsthantverksteknik och armbandet av en modern smyckessmed kommer från varsin viktig förebild för mig. Läderarmbandet från farmor, den modernare varianten från mormor. Båda typiska i sin stil för den som köpte dem. Båda symboler för saker jag har med mig i arv.

Jag är nervös, men på ett positivt sätt, inför dagens insats i radio som väntar. Jag pratar inte mycket om mina viktiga släktband idag, bara lite. Jag har valt en annan vinkel på min berättelse. Men med mig in i studion sitter två symboler, en för pappas släkt och en för mammas. Från två starka, modiga och kärleksfulla kvinnor som har betytt oerhört mycket för mig i mitt liv och min utveckling.

Och... Ja, för att få bort lite överskottsenergi har jag så klart tagit några danssteg här hemma nu på morgonen. Ganska många faktiskt. Upptäckte att det går att bugga till den här:

Kommentarer

Populära inlägg