Busted...

... Jag har gått runt och sjungit och trallat hela dagen.
Jag borde vara trött, sover så lite nu.
Men hela kroppen bara pirrar av energi och jag kommer på mig själv med att gå runt och sjunga hela tiden.

Orsaken? Jag har fått två härliga åländska dansbesked i veckan.
Ett: Vi får en utomhusdansbana i sommar! En lindyhoppande en, som den driftiga dansföreningen Swingskeppet står för. Det börjar redan i kväll kl. 19 i paviljongen på Lilla holmen, så dit ska jag! Dans samma tid och plats imorgon men då är det krock (se nr två). Sen ser dansprogrammet där ut så här: 2/7 och 3/7. Därefter varje tisdag 10/7-7/8.

Två: Imorgon kväll ska jag introduceras för dubbelbuggen. Det blir tre kurstillfällen på Alandica den närmaste tiden och jag tycker att det ska bli riktigt spännande, inte bara för att dubbelbuggen är helt ny utan också att bekanta sig med danslärarna på Åland, vad det är för ena.

Plötsligt blev min sommartillvaro på Åland hundra gånger roligare.Bara att erkänna... jag mår så himla mycket bättre när jag kan dansa mycket. Stor kram till alla driftiga.

Sen hoppas jag på sommarfesterna också, men det beror lite på hur jag ska lyckas ta mig någonstans, jag är utan bil. Har du bilplats som jag kan betala in mig på till någon trevlig dans så hojta!


Kommentarer

Populära inlägg