Konsten att snooza på rätt sätt


Projekt självstyrning - Dag 1.

Jag är ingen morgonmänniska. Speciellt inte under vinterhalvåret då jag är betydligt tröttare än den ljusa årstiden. I mörkret är det lätt hänt att grottmänniskan tar över och vägrar att disciplinera sig. Den kryper ner i sängen igen efter att ha snoozat. Den gör det många gånger. Dag 1 i projekt självstyrning gick ut på att hantera mitt stora återfall i snoozande som har pågått sedan november. Här är mina knep:

1.) Bestäm längd, antalet och syftet med ditt snoozande. I mitt fall: Jag älskar att få trycka bort larmet och krypa ner hos min partner för att bli medveten om hans närvaro och sakta slumra in igen. Det är en av dagens bästa stunder. Därför väljer jag att ställa in snooze på mitt morgonlarm. Under inställningar väljer jag att jag får snooza en gång i fem minuter. Sen är det uppgång!

2.) Välj en signal som är radikal. Det finns många smäktande lugna signaler. Men de vaknar jag inte av. Har du svårt att vakna, sök reda på radikala appar som tvingar dig att gå upp ur sängen.

3.) Välj en lockande första aktivitet på dagen och ta ett tilltalande larm som du döper därefter. Just nu är det morgonyoga som lockar mig. Under väldigt trötta dagar väljer jag att skriva KAFFE. Det här är en hjälp att signalera dig om vad du tyckte var viktigt för att få din morgon att börja som du vill.

Fler mobiltips kommer!




Kommentarer

Populära inlägg