Höstens dansdrömmar...

...
börjar förhoppningsvis att uppfyllas ikväll. Då ska jag försöka skola in mitt självlärda salsajag under en nybörjarkurs på KTH. Mitt nya liv som student har nämligen visat sig innehålla en del speciella danschanser.

På tisdagar ordnas gratis dans för alla Stockholms studenter på KTH. Perfekt i tiden för mig ges kurs både på nybörjarnivå och fortsättningsnivå i salsa (LA-stil) och bachata i höst. De har redan varit igång 2 gånger, men ikväll ska jag släpa mitt hostiga jag dit. Inte för att jag just ikväll är särskilt taggad på dans, jag är fortfarande inte helt repad, men för att jag inte vill missa mer och se saken rinna ut i sanden.

På torsdag, om allt vill sig, blir det istället tango och kubansk salsa på Medicinska föreningen på KI där jag pluggar. Det är gratis för kårmedlemmar och ett riktigt schyst initiativ, på nybörjarnivå också, så den som är sugen på att prova behöver inte oroa sig för att känna sig okunnig: Alla är det. ;-).

Annars sitter jag och L och tittar på buggkurser, för båda känner att vi vill ta oss vidare i buggen. Det mesta talar för att vi kommer "hem" till Ebbas igen från nästa kursomgång som börjar v. 43. (Schemat kommer upp på deras hemsida i veckan).

Någonstans där i november gosar jag och N in oss i ett gäng andra i en helgkurs i fox, och så ska det så klart bli en hel del socialdans bara jag är pigg igen.

Närmast håller jag tummarna sjukt mycket för att jag är frisk till höstpremiären på Hallunda på fredag. VILL VILL. Men vi får se. Jag tänker ju att några kurskvällar kan jag gå, där tempot inte är lika högt, men en hel kväll med bugg och fox. Jag VET att jag inte kan ta det lugnt under en sån, det är ju fysiskt omöjligt att inte vara uppe och snurra större delen av tiden.

;-).

Håll tummarna för mig ikväll! Som vanligt är man ju lite nervös när en ny dans väntar!

Kommentarer

Populära inlägg