PRAKTKROCKEN i mars

Foto: Pia Sandqvist

Igår hade jag en riktigt mysig dag ihop med mina föräldrar och min bror. Det är inte det inlägget kommer att handla om, men det är på grund av det jag fick idén till detta inlägg. Det började med att de bjöd med oss på en vända med Globen skyview. Det var en märklig känsla att stanna uppe på Globens tak, man såg onekligen långt över staden och sina egna närområden. Väl nere fick jag syn på en stor reklamaffisch i souvenirshopen. Den 20-21 mars 2015 blir det en maffig dansgala på Tele 2 Arena, med kurser dagtid och band av både modern och äldre stil på kvällarna. Först tänkte jag: coolt. Sen tänkte jag: Neej, de där datumen verkar rysligt bekanta.

Jag kollade upp det där nu, och JA: De har planerat in evenemanget SAMMA HELG som Parkenmaran i Gävle. Vilken idioti. Så klart är det även flera band i programmet som är desamma på båda evenemangen, jag noterade att både Sannex, Expanders och Blender är inbokade på Tele 2 Arena. Åtminstone Sannex och Expanders är även klara för Parkenmaran. 

Det är så typiskt. Och så onödigt.
För min del kan jag redan konstatera att boende är bokat i Gävle, liksom många andra dansare har tradition att göra långt i förväg. Jag kommer inte att prioritera bort den traditionen till förmån för en gala på Tele 2 arena. Men jag hade gärna kollat in evenemanget om det inte krockade. Jag undrar hur dumma man får vara egentligen? Hur har de tänkt? Inte alls tycker jag. Det hade varit så himla lätt att kolla av med Parkenmaran så att datumen inte behövde krocka. Det är trots allt vårens största dansevent i Mälardalsregionen med omnejd och det ordnas varje år just mot slutet av mars...

När ska arrangörerna i den här världen lära sig att kommunicera med varandra?


Kommentarer

Populära inlägg