Mockasinåterkoppling



Så har jag dansat nästan två månader i mockasiner.
Mitt betyg är hittills väldigt högt. Betänk då att jag har haft svårt att hitta bekväma dansskor tidigare.

+ Man känner sig lika lätt och smidig som med buggskorna, mockasinerna är smidiga att packa med och de skaver ingenstans. Ljuvligt.
+ Risken för blåsor verkar hittills vara låg.

- Om man dansar i dem en hel kväll kan det ibland kännas i de främre trampdynorna, jag vet inte om det är en vanesak, men jag tror att det är bra med lite mer stötdämpning under ett längre pass. Det kan delvis kompenseras genom att sätta en idrottstejp som löper från ovansidan av foten och in under trampdynan.


Slutsats: Mera mockasintid blir det framöver, men buggskorna åker också med i trunken, särskilt för längre danskvällar.



Kommentarer

Populära inlägg