Hur ofta tar fans med sig fika till bandet en fredagskväll?


Hur ska jag illustrera min kärlek till den här dansvärlden? Ibland dyker det bara upp så perfekta exempel. Som när Sannex kliver på scenen på Fyris Park efter pausen och tackar de i publiken som tagit med sig fika åt dem. 

Vad jag tycker det berättar?


- Om den närhet banden och publiken känner till varandra och den ömsesidiga respekt som finns.

- Om den omtanke som rymdes hos dessa människor som tog med sig fikat. Banden håller igång imponerande länge. Tre och en halv timme per kväll kör de, och Sannex är ett av de band som lyckas hålla jämn kvalitet hela spelningen, få folk på golvet att vilja ösa från första låten till den sista, en krävande uppgift. Det är fint att folk ser det och vill ge något extra tillbaka.

- Hur unik den här miljön är jämfört med andra jag vistas i. Jag menar vilket annat band på en slamrig fredagskväll i Sverige kommer tillbaka glada och upplivade efter pausen för att folk har bjudit dem på fika? <3

Kommentarer

Populära inlägg