Uppdatering: Ett splittrat folk ikväll...


Helgens dansplaner spretar åt alla håll i bekantskapskretsen. Det svåraste valet står mellan Expanders på Folkets hus i Hallunda ikväll, eller Sannex på Fyris Park i Uppsala. Själv tycker jag att det är trist att sådana krockar ska behöva uppstå, fast jag inser att inte alla som går ut har samma rörlighet som jag. Drömmen vore ju att Hallunda och Fyris Park hade dans på olika kvällar i veckan, och att bokarna synkade sina program lite bättre.

Mitt dilemma: de flesta jag känner verkar välja Sannex, ett band som jag visserligen gillar skarpt att dansa till MEN sedan en längre tid slår ändå mitt hjärta hårdare för Expanders. En del av mig känner dessutom att hon gärna åker iväg till en annan stad, medan en annan känner att hon hellre håller sig mer på hemmaplan ikväll. Det stretar och drar åt olika håll, MEN det blir nog Expanders.

Uppdatering: Genom gruppens talan blir det Sannex ikväll, man dansar ju inte bara för bandet utan även för sällskapet. Hm. Det är kanske inte folket som är splittrat, det är kanske bara jag. 

Hur gör du? ;-)

En låt jag inte tröttnar på att dansa till.



En annan låt jag inte tröttnar på:


Kommentarer

Populära inlägg