Ny på Nackswinget - en linjebuggare lär sig gå i cirklar ;-)


Tada! Så har jag betalat in medlemsavgiften till Nackswinget. 

Så har man dubbla medborgarskap i dansvärlden, Ebbas är ju min ursprungsklubb. Men det var faktiskt en ebbing som tipsade mig om Nackswinget en gång eftersom hon tyckte det varit utvecklande att lära sig Ohej-tekniken, och då från grunden. Så där har vi stått i höst, först på grundkursen och nu på fortsättningsnivån.

Undervisningen kanske inte går jättefort framåt direkt för en som har några år dans i ryggen, men det har varit väldigt trevlig och fin stämning och man får små nycklar med sig här och var, vissa moment är annorlunda, inte minst då jag är en inbiten linjebuggare sedan tidigare. Dessutom har jag passat på att öva saker som man kanske inte annars övar, som att försöka korta mitt grundsteg ännu ett snäpp och aktivera armarna mer, så det blir också vad man gör det till :-).

Så om ni ser mig glida runt i någon slags hybridmodell till dans framöver så är det för att jag är på väg att lära mig skillnaden mellan två beteenden, jag och N är just nu rätt förvirrade ihop ska erkännas för vi är så vana vid att köra på linje ihop.

Slutresultatet kommer att bli ett lyft, för innan på socialdanserna har jag nog ofta tvingat rundbuggsförare in på linjen... (nå, visst har jag tagit grundstegen runt dem när de har fört det, men en del är så snälla att de inte markerar att det är rundan de är hemma i utan på något sätt har låtit mig hållas. Numera börjar jag lära mig att allt tidigare lyssna in vem som är vem). Ohejtekniken får jag förhoppningsvis skäl att återkomma till i ett inlägg längre fram.

Sugen på att bugga? Här är ett inspirationsklipp (tack Micke som länkade)

Kommentarer

Populära inlägg