Hallunda fortsätter att göra rätt


Fredagsdanserna på Hallunda Folkets hus har vuxit i popularitet sedan starten. Beläget i Stockholm med bra bokningar, rymliga lokaler och vettiga priser är stället helt klart mitt favoritställe att dansa på. Eftersom jag saknar bil är det så bekvämt att Hallunda alltid finns där med löfte om en bra fredagskväll. Det är så skönt, sedan dansen kom in i mitt liv har jag inte känt behov att planera saker bara för att fylla tiden. Dansen ger mig både mening och så mycket glädje och det har kommit enkelt till mig.

Det senaste draget som Hallunda gör rätt är att erbjuda prova på-kvällar innan socialdansen. Något bugg- och foxvärlden borde göra oftare för att fler ska våga sig ut. Det borde helt klart finnas underlag för fler buggare och foxare i den här stan, särskilt om man jämför med populariteten ute i landet. Att tro att nytt folk ska strömma till av sig självt är en miss. Salsan har vunnit mycket mark på grund av sin lättillgänglighet, billiga prova på arrangemang och förstås marknadsföring. Fortfarande hör jag ofta så många missförstånd om buggen som dans och jag tror att många tror att det vi ägnar oss åt är något helt annat än vad vi faktiskt gör. Så, vad bör ske?

Något för oss alla som dansar att tänka på!

Ps. Hallunda: Ni borde kanske börja med en snyggare mer tilltalande hemsida? Typ lite som grönans dansinfo. Den som finns här ser inte så lockande ut även om infon är bra att ha.



Kommentarer

Populära inlägg