Rumputmaning!


Jag säger då det... Jag provade reggaeton för första gången igår kväll. Det här var ett pass med salsainslag vilka jag kände mig mer hemma med. Men det här med att skaka rumpa? Allvarligt talat, jag kände mig varken bekväm eller sexig, fast det var sjukt skoj. Det kändes ganska klyschigt på något vis, en vältränad latinamerikan som skulle lära oss svenska stela tjejer att röra på rumpan. Men det var väldigt seriöst upplagt och han var en skicklig dansare, dessutom tog han det i en schyst takt, så även om man inte kände att man lärde sig hela koreografin så satt den mycket bättre efter den där timmen och det är snyggt och härligt att skaka loss, jag vill lära mig mer av det. Vi har nog ett rumptabu i det här landet som vi alla skulle må bra av att rucka på ;-). Herregud, det är inte så allvarligt!

Ännu mer positiv blev jag när jag märkte hur dagens alla spänningar vilka hade satt sig i rygg och axlar bara släppte, det höll i sig en bra bit in på denna dag.

Kommentarer

Populära inlägg