Kör så tyget flyget!


Yes! Helgens foxdrillning och solen som äntligen visat sig för mitt ljuskänsliga nylle igen har gjort susen. Det spritter i dansbenen av iver, och hjärtat är fyllt av längtan. Ikväll betalade jag in medlemsavgiften för år 2013 i Ebba dansklubb och kursen salsa fortsättning på Salsaakademin. Den avgiften kändes så här i slutet av januari vill jag lova, men å andra sidan varar kursen hela våren. Hoppas hoppas jag är nöjd.

Dansmålen för våren börjar klarna också. Jag ska få ett grepp om salsan, såpass att jag kan gå ut och socialdansa den utan att känna mig yr och halvt buggpanikande. Jag vill även nosa på bachatan och hoppas att tisdagarnas studentdans hjälper till på den fronten.

Kursmässigt laddar jag inför DDFW då jag hoppas ha nått helt nya nivåer i foxen. För både foxen och buggen gäller nämligen att jag har några nyckelmoment jag behöver jobba på i vår.
Men allra mest ser jag fram emot att dansa för att ha kul.
Alla brokiga bekantskaper man gör genom dansen.
All glädje.

Och jag känner hur inspirationen börjar bubbla upp i mig och när jag kommer till den nivån vet jag att det inte är någon hejd på mig. Det kommer att bli svettigt, det kommer att bli intensivt, det kommer att bli alldelses UNDERBART.
Nu så! 
:-)


Kommentarer

Populära inlägg