5 danser på 4 timmar

Jag och N. Foto från ett tidigare tillfälle: Fredrik Schmekel


1.) Det började med tangon på KI.
Turerna vi kör börjar kännas bekanta, men nu fick jag tipset att ha tyngdpunkten lite framåtlutad vilket gav en schyst effekt och känsla.

2.) Det gick vidare i mitt livs första Boogie Woogie på Ebbas dansklubbs prova på-kväll.
Trippelsteg trippelsteg tramp tramp, med studs och stuns, lek och konstpauser.

3.) Sen då den där omtalade West coast swingen, den jag drömmer lite om efter att ha dregglat över sjukt snygga klipp på nätet. Under min debut kände jag att den föll mig bra i smaken. En två trippelsteg, trippelsteg, men lätta, smekande steg, en tyngdpunkt som lutar bakåt och ger ett skönt följsamt släpigt flow i rörelserna till musiken.

4.) När provapå-omgången var över dundrade det igång socialdans och jag och N lekte loss i buggen, han börjar bli så bra efter höstens kurser. Eller egentligen har han alltid varit det tycker jag, men nu känner han sig tryggare och det är viktigt för att våga ta ut de där extra svängarna.

5.) Vi lyckades klämma in en fox också till en snabb låt.

GLÄDJE. Mina fötter är dansglada igen.

I kapprummet stannade jag upp och räknade efter. "Eh, du, jag har dansat 5 olika dansstilar idag". Inte konstigt att det kändes som att komma hem när jag fick gå igång på de rätta buggtakterna.

Kommentarer

Populära inlägg