Laddar för dos av dancer's hign

 Tre par dansskor i bagaget. Buggskorna som är mjuka och lätta på fötterna. Klackisarna som saknar motsvarighet i form av bekvämlighet för just klackskor och som ger lite schystare hållning och sist, mina slitna gamla Converse som är det enda alternativet när man dansat sjukt länge, fotsulorna har börjat flytta sig, man kanske fått skavsår och blåsor och svullnat och man vill dansa lite till ändå ;-)


Hej på er. Efter intensivt pluggande den sista tiden njuter jag nu det ofattbara av en ledig dag. Passar på att vila och att ta del lugnt, få lite sol och ladda om, för i helgen smäller det igen, bara en helt annorlunda slags utmaning. Först var det hjärnan, nu ska vi se hur kroppen och procedurminnet sköter sig ;-).

Det jag laddar för är DDFW 2013, en helg i den moderna foxens tecken. Förra året var jag helt lyrisk efteråt. Jag tror att i år också blir en minnesvärd upplevelse, bara att samlas med så många kompetenta foxare är härligt. Ute på dansgolven är det ju annars ofta buggen som dominerar och foxen som folk tar en chans att pusta ut i, om man hårddrar lite.

Det börjar ikväll med uppvärmning, sen är det audition för avancerad nivå och intermediate +, det är en ny upplevelse för mig och därför är den erfarenheten i sig givande, men jag hoppas förstås att jag kommer vidare. Det vore ett roligt kvitto på att det jobb jag har lagt det senaste året har lönat sig. Men jag är ödmjuk inför att alla andra förstås också har jobbat och förbättrats under året, så vi får se hur det går. Det sköna är att efteråt är det fri danskväll där man bara kan leka runt och slippa tänka.

Jag och N har kört lite disciplinträning den denaste tiden, back to basic för att slipa, därför var det så skönt sista två låtarna vi körde på grönan igår där vi bestämde oss att nu är det bara känslan som gäller. Njutbart att få växla disciplin med nöje.

En ledig dag innebär alldeles för mycket tid på sig att packa. Nu börjar väskorna vara överredo med ombyten av olika slag. Man får räkna med en del såna behov. Helst svala och luftiga plagg som man är rörlig i, men man vill förstås gärna vara lite snygg också, så jag har balanserat.

Nu ska jag ta mig lite luch och sen bege mig ut och köpa låga strumpor och fotkräm. Fotvård är bästa sättet att förebygga skavsår och andra bieffekter när man går upp så här i dansen. Har väl räknat ut att det blir omkring 15 timmar dans i helgen. Minst.

Och jag har såklart redan tjuvstartat och gungat runt lite här hemma ;-).

Får jag lov ikväll? Säg ja!

Kommentarer

Populära inlägg