Helgens bästa: Highlights och Bachata!


Mitt projekt att lära mig salsa och bachata i höstas stannade av lite, dels för att lektionerna ställdes in på grund av lokalbrist, dels för att min hjärna och mitt hjärta nog hellre ville jobba med buggen och med foxen. Dels för att energin falnade mot slutet av året. Dansen gav mig inte så mycket som den brukar. Jag behövde vila, vara med vänner och familj, landa. Ni vet det där.

Men nu är jag igång igen. I dag började jag en intensivdrillning i bachata genom studiekontakter. Jag har anmält mig till beginner, step 2 och kommer att få jobba för det insåg jag idag, men jag föredrar det, många kurser jag går är annars för snälla i sin feedback, nu var det spot on och feedback hela tiden. Jag och alla andra fick höra när vi gjorde fel. Dessutom var gruppen lyxigt liten, bara sex elever idag.
Jag vill verkligen komma vidare med att jobba med lite tjejstyling nu och det verkar som att det här forumet är helt rätt. Minst lika mycket respons och feedback till följarna som förarna. Jag är mycket nöjd.

Men det blir till att öva, mycket glad över möjligheten till fria danslektioner för studerande på KTH på tisdagar. Jag tänker jobba hårt nu med latinorytmerna. 

---

I fredags var jag förresten ren danslycka på Hallunda.
Highlights gjorde ett riktigt bra jobb, förkyld sångare till trots.
Många roliga låtar, och stämningen var så bra. De gånger jag blickade omkring mig under dansen såg jag dansare som var både spralliga, skrattiga och busiga.
Det var underbart.
<3.

Kommentarer

Populära inlägg