Nu allmänt lyckligare


Komma hem. Kliva i badet. Känna att hjälp vad kroppen mår bra. En känsla jag inte trodde gick att få en dag som denna. Känna i benen. Den där känslan. Pirrig och pigg och varm, oavsett badvatten.

Nydansad. Jäklar i mig bland de bästa känslorna. Inget vänder mitt humör som dansen. Efter nära tre timmar med salsa och bachata fick det räcka för mig just ikväll, för det där som har tyngt, ja, ni vet, jag har redan tjatat om det.

Fick en del nytt att tänka på. Och en hel del sköna rytmer i blodet. Som alltid.

Ikväll har jag dansat med killar från Frankrike, Indien, Italien, Tyskland, Spanien. Jag tog tunnelbanan därifrån med en tjej från Venezuela som är i Sverige för att läsa statistik.

Ingen kväll med dansen blir bara en vanlig kväll. För i dansen möts man på riktigt. Så där riktiga som man bara kan bli två vänliga varma ögonpar emellan och runtomkring rytmen, musiken.

Kommentarer

Populära inlägg