Flyga, glida, skutta, snurra, spritta till...

EXPANDERS!

Jag måste bara tillägga så här på kvällskvisten att Mälarsalspremiären för hösten med Expanders var en mäktig dansupplevelse. För några kära återseenden. För några helt nya dansbekantskaper (vet ni känslan när man hittar en ny dansare som får en att tappa orienteringen i tid och rum under dansen? DEN!). För att jag mot den senare delen av kvällen kände att buggtakterna äntligen börjar komma rätt igen. Torsdagens grönan var rolig, men ringrostig. Och att samma sak men mer ändå hände i foxen. Sen lyxen när det är massa plats på dansgolvet och man kan göra så mycket häftigare grejer än annars :-). Och... så, härliga härliga Expanders. Jäklar vad de kan få till många bottnar för en dansare att njuta av.

MEN:
Fy skäms Mälarsalen! 230 kronor i inträde+garderob har passerat min smärtgräns. Jag tror faktiskt att det kommer att leda till att jag satsar på Hallunda och Fyris park i höst och låter lördagarna fyllas av andra danser.

Vad tycker du? 230 kronor för en kväll? Okej?

Kommentarer

Populära inlägg