Vädret vände...


Jag vaknade igår till ett regn. Som bara tilltog. Jag och foto-Viktor skulle åka till Vårdö för att bevaka en auktion och väl på plats öppnades alla kranar. Jag blev dyblöt och satt och frös resten av arbetsdagen.

Tanken var att jag skulle följa med Linnea på dans på en nybyggd utomhusscen i Föglö i åländska skärgården. Jag ringde Linnea och sa: "Jag fryser och det är blött, och hur sjutton gör vi? Finns det tak där?".
Linnea svarade med till synes lugn röst att de lovade bättre mot kvällen. Och om det inte blir det tar vi en lugn kväll på stugan".

En varm dusch, torra kläder och tonerna av The Baseballs väckte det där danssuget i mig igen. Jag slängde ihop grejerna med ny fart, tänkte det får bli vad jag gör det, gjorde mig redo för en danskväll i regnställ och hoppade in i Linneas bil. På väg ut till färjfästet hade regnet övergått i dimma. Vi började fundera över hur dansgästerna skulle kunna ta sig ut eftersom en majoritet kom med båt. Vi kom i en Fiesta.

Efter att ha landat i Linneas fasters stuga i Näfversholma kunde vi se hur dimman och molnen började skingra sig. När det var dags att köra till dansen strålade solen över oss och vi sjöng i bilen. Samma fält, byggnader, vattendrag vi passerat tidigare fick liv och färg och glitter i sig.

Jag fick dansa en hel ljus molnfri juninatt vid det spegelblanka vattnet. Det var fuktigt i luften, men knappt några mygg. När jag dansade blev jag varm, men det var skönt att ha många lager kläder med sig när bandet tog paus.

Och jag sitter här och tänker att man ska våga ta risker här i livet för att vinna.
Tack till Linnea som visade föredömlig tro, trots vädret på dagen.

Senare kommer ett inlägg om den fantastiskt exotiska dansupplevelse som skulle vänta oss, med många bilder. Men just nu sitter jag på färjan och uppkopplingen klarar inte ens att ladda upp en bild.

Så vi börjar så här.

Hur var din danshelg?


Kommentarer

Populära inlägg