Laddar för stora foxfesten

Så här har mina dagar sett ut sen i måndags: Jobbar 8.30-17 (ibland längre). Åker hem och packar/flyttar/flyttstädar fram till kl 23.30. Somnar förhoppningsvis runt 24. Går upp kl 07, försöker navigera mig fram bland kartonger och halvfärdiga projekt.
- Besiktningen av gamla lägenheten närmar sig och varje ledig stund ägnas åt förberedelser inför det.

Det rullar på i ett i ett. Men jag klagar inte. Det är sjukt jobbigt, jag hinner inte med något roligt. Jag missar all dans. Men jag klagar inte.

För jag har valt
det själv. Allt det här gör jag nu för att kunna åka till Stockholm nästa vecka, och årets stora foxfest. Jag anmälde mig redan i februari och har sett fram emot det sedan dess. 320 dansare från hela landet kommer att samlas 3 dagar i Alvik, gå på kurs ihop, socialdansa på kvällarna, äta god mat ihop. Jag räknar med att ta rejäla kliv framåt i det som nog faktiskt får räknas som min favoritdans just nu.

Det jag tänker på när jag skrubbar, putsar, rensar, slänger, packar upp och torkar. Det är den där helgen. Alla goda danser jag väntar mig, alla möten. Jag tänker på att om jag jobbar lite snabbare och mer effektivt nu blir det mer energi kvar till att dansa då...

Och jag är sanslöst, vettlöst övertaggad och en del av mig njuter redan nu.

Kommentarer

Populära inlägg