Tentatystnad ;-)

Den senaste tiden har det varit fokuserat tentaplugg som gäller, vilket betyder mycket mindre dans än annars. Nästa onsdag gäller det och innan dess ska jag åka till Göteborg, så jag måste ligga lite före nu så helgen kan bli en sån där go vänhelg som jag önskar.

Senaste på dansfronten:
1.) Barbados överraskade på Hallunda i fredags med riktigt roliga bugglåtar. Det blev en kväll med mer bugg än fox dock då deras foxlåtar lämnade mer att önska för en modern foxare, lite för entonigt och för få tempoväxlingar. Till deras försvar måste säga att här är ett band som har total koll på ljudet, har en sångare som klarar hela bandets repertoir och får det att låta jäkligt snyggt helt enkelt, något som borde vara en självklarhet men som vissa band därute verkligen kunde ta lärdom av.

2.) Jag mixar för fullt inlärning av kubansk salsa och LA och känner just nu att de har en förvirrande inverkan på varandra, jag blir stegförvirrad i den kubanska och vill plötsligt runda svängarna i LA-stilen. Men jag tror ändå att det är bra att särskilt som följare få prova båda, för vi kan ju rent krasst inte välja vem som bjuder upp oss och vilken stil det ska bli.
Känner dock att jag är en LA-tjej om jag får välja, linjen känns mer naturlig efter all linjebugg.

3.) Läser om kreativitet och vikten av inkubation under inlärning, en paus från ett problem som vi försöker lösa kan ge hjärnan tid att jobba i fred med problemet, sen blir det lättare längre fram. Intalar mig att det är vad jag gör med dansen just nu.... Ja,ja, till böckerna ;-)!

Kommentarer

Populära inlägg