Dagen efter

Jag har fortfarande inte landat igen efter dansen till Sannex i går på Skultuna, Lagårn. Det var en sån där förtrollad danskväll med en härlig blandning av nya och välbekanta dansare. För första gången på länge fick jag uppleva en sån där fox då man tappar bort sig i rummet, när jag slog upp ögonen tittade jag mot det jag trodde var scenen, bara det att scenen var i andra änden av rummet.

Det var galet varmt inne i lokalen och flera mumlade längtansfullt om att få dansa på Ladan i stället. Jag tog fler frivilliga pauser än vanligt den här kvällen för att få gå ut i den fina vårkvällen. Idag har jag inte kunnat komma igång med studierna, jag kollar istället seriöst på vårens och sommarens dansprogram, bara Hågelby som inte har släppt än.

Mina vänner, det var en väldigt lång vinter och jag har knappt orkat dansa. Men nu känner jag hur lusten glider in i mig igen.

Sannex gjorde en bra spelning med mycket nytt material, vilket förvirrade en och annan. Det enda jag saknade var fler lite lugnare bugg, just för att det var så varmt i lokalen. Å andra sidan tycker jag att Sannex allra starkaste kort är foxlåtarna. Vilka upplevelser jag fick till dem, tack för det!

Kommentarer

Populära inlägg