Grushög blir sommarens danslycka






Bästa ni. Så är jag återinstallerad i Mariehamn på oklar tid. Återkomsten har varit hektisk, full av intryck, väldigt rolig och Åland känns häpnadsväckande välbekant. Samhället har blivit en del av mig under alla dessa år. Det kommer jag inte ifrån. Det känns som att hitta tillbaka till något viktigt, nu när jag är här. Hur jag än gör i höst vill jag inte släppa det.

Dansen på Åland har jag inte hunnit återupptäcka. Men det blir många chanser i sommar. I dagens nummer av Ålandstidningen berättar vi till exempel den glada nyheten att Äventyrsgolfen på Ångbåtsbryggan i Mariehamn håller på att bygga upp en scen inför sommaren. Från 5 juli och en månad framåt blir det dans till dansband vid vattnet i Östra hamnen onsdagar och torsdagar. Fri entré. Det är ett absolut måste att kolla in och jag hoppas att uppslutningen blir god.

Det enda tråkiga för en dansare är att torsdagsspelningen krockar med sommarswingen på Lilla holmen. Å andra sidan är det lätt att gå fram och tillbaka mellan dansscenerna. Så jag kallar det ett lyxproblem.
Det blir inget Västervik, Öland eller Malung för mig i år. Glad är jag då att dans inte har varit så här hett på länge i min sommaridyll Mariehamn!

Kommentarer

Populära inlägg