Mys med skärpa


Så här virrigt såg det ut när jag gick min första fox-kurs på Ebbas, jag hittade nyligen Fredriks bilder på Ebbas kursweb, jättekul att se. Jag hade dansat lite fox innan på dansgolvet, utan att kunna så jag hade ett litet hum om att det här skulle jag kunna lära mig.

Sedan dess har jag och N gått forsättningskursen och deltagit under Dirty fox-helgen i juni på Intermediate-nivå. Han har en hel del gratis genom bachatan, jag har fått några extra nycklar genom några små drillningar i tango och bachata. Det mesta av vår kunskap kommer dock från att ha socialdansat en hel del och för min del all balansträning hemma.

Vi känner att vi vill ha något saftigt att bita i nu. Därav helgens tidiga uppstigning. Lördag och söndag är det dags för en helgkurs i avancerad fox. Vi räknar med att vi får jobba, verkligen hålla fokus och tungan rätt i mun.

Jag är så taggad att jag har sovit lite knasigt. Ser fram emot många timmar med en av de bästa danserna som finns...

PS. Den första kursen var lyckad, jag foxar än. Och Maria som jag övade med på bilden under kursens allra första moment då vi fick gå igenom principerna bakom att följa, hon har blivit en god vän på dansgolvet. Men Gud så galet vi har fötterna på bilden :-). Jag känner mig alltid så lost i början när jag ska lära mig något nytt. DS.

Kommentarer

Populära inlägg