Tentastudier kräver sina takter

 Jag säger bara en sak. Det gäller att ha något att hålla sig i när det drar ihop sig så här i maj. Jag väljer att hålla i Gröna kortet ;-).

Efter några livsbejakande lustpräglade veckor kallar verkligheten tillbaka mig i mitt bo. Vi läser socialpsykologi den här kursen och föreläsningarna, läsningen, diskussionerna, tankarna det väcker hos mig: Allt har varit ett rent nöje. Men att knyta ihop alla trådar och skapa sig en struktur i ett inferno av ivriga anteckningar, sammanfattningar och understrykningar det kräver ändå sin kvinna!

Överlastning är däremot en metod jag tror allt mindre på. Att hålla sig i form är att hålla uppe energin och att se till att ladda hjärnan lagom mycket men med rätt saker kräver även att man tar pauser. Denna vecka och veckan därpå är det dansen som blir mitt vattenhål.

- Ikväll: Sista kvällen med salsagänget på fortsättningsnivån på salsaakademin. Det känns lite vemodigt, för just så här mot terminens slut börjar vi få koll på varandra inom gruppen. Men å andra sidan har vi redan en tråd som handlar om gemensamma salsaplaner, så jag är inte speciellt bekymrad, vi lär ses igen!

- Torsdag: Bugg och fox på Gröna Lund. Då jag och N ska ha en eftermiddag med svärmor lär vi inte hinna till Hågelby vilket annars bjuder på dans till Casanovas. Nu blir det oprövade Mats Bergmans på Grönan i stället. Alltid skoj med en ny bekantskap i och för sig. Grönan har ju den klara fördelen att man bara kan droppa in, avslappnat och lättillgängligt, perfekt så här mitt i veckan.

- Fredag: Socialdans på dansbanan i Årsta (?). Om vi mäktar med är denna chans till dans på N:s hemmamarker ett givet alternativ. Annars blir det nog vid annat tillfälle i helgen. Måste testas!

- Lördag: Premiär för salsa på grönan med samma sköna gäng som jag har haft kurs med i vår.

Vadan allt detta? - Dels för att min kropp skriker efter att röra på sig efter dagar med mer och mindre smarta arbetsställningar framför datorn. Men dessutom är det hög tid att göra en rejäl uppladdning inför DDFW 2013. Nästa helg blir tre dagar med min favoritdans, foxen. Och jag ska förbereda mig inför audition :-).

Ses vi där? Jag hoppas!

Kommentarer

Populära inlägg